Moksleiviai mokosi lyderystės

2020-07-14

„Sportas gali padėti laužyti visuomenėje susiformavusius žalingus stereotipus“, – įsitikinęs klaipėdietis Nikas Klimas. Uostamiesčio „Gabijos“ progimnazijos aštuntokas, pasekęs draugų pavyzdžiu, šiais metais dalyvavo projekte „Svajonių komandos“.

Britų taryba Lietuvoje ir Lietuvos tautinis olimpinis komitetas Klaipėdos regione jau trečius metus įgyvendina projektą „Svajonių komandos“ (angl. „Dreams & Teams“).

Tai unikali galimybė moksleiviams per sportines veiklas ugdyti lyderystę, organizacinius gebėjimus, bendradarbiavimo, darbo komandoje įgūdžius. Įgyvendinant projektą ir mokytojai, ir moksleiviai sportą ir sportines veiklas pradėjo vertinti kaip būdą, padedantį ugdyti XXI a. kompetencijas bei prisidėti prie olimpinių vertybių skleidimo.

Projekto „Svajonių komandos“ veiklose dalyvauti skatinami ir tautinių mažumų ugdymo įstaigose besimokantys moksleiviai bei jų pedagogai. Kiekvieną komandą sudaro lietuviakalbių ir rusakalbių mokyklų atstovai, kurie yra skatinami kartu dirbti, bendradarbiauti, mokytis vieni iš kitų ir kartu ugdyti olimpines vertybes.

Projekto metu sportą ir fizinį aktyvumą naudojant kaip priemonę, svarbu kalbėti apie aktualias šių dienų temas ir socialinius iššūkius, taip pat skleisti žinią apie olimpines vertybes.

„Dalyvauti projekte mane paskatino draugai, kurie buvo dalyvavę anksčiau. Labai susidomėjau, kai jie pasakojo, kiek per tokį trumpą laiką išmoko ir patyrė. Nusprendęs dalyvauti tikrai nenusivyliau. Įgijau daug naujos patirties, išmokau bendrauti su skirtingais žmonėmis, apskritai pasidarė lengviau bendrauti“, – pasakojo N.Klimas.

Projekto dalyviai suskirstyti į grupes, o kiekviena grupė turi įgyvendinti projektą tam tikra pasirinkta socialine tema. Apie kokius socialinius iššūkius kalba jūsų grupė?

Mūsų tema – sportas kaip priemonė stereotipams laužyti. Tikime, kad sportas ir kitos veiklos gali sugriauti visuomenėje susiformavusias žalingas nuostatas, todėl pasirinkome temą apie stereotipus, gaubiančius negalią turinčius žmones. Norime parodyti, kad jie gali sportuoti taip pat kaip ir sveikieji.

Sportas yra ta jungtis, kuri, nepaisant tautinių, kultūrinių, religinių skirtumų, gali suvienyti žmones bendram tikslui. Manau, projektas „Svajonių komandos“ prisideda ir prie mūsų, moksleivių, požiūrio formavimo.

Projekto dalyviams tenka bendrauti ir bendradarbiauti su kitų mokyklų moksleiviais. Ar darbas komandoje padeda formuoti lyderystės įgūdžius?

Manau, kad jaunam žmogui svarbu nebijoti imtis iniciatyvos. Šis projektas moko drąsiai išsakyti savo nuomonę, bet kartu ir išklausyti kitus. Be to, supratome, kad lyderis yra ne tas, kuris viską padaro pats, bet tas, kuris moka dalytis darbais, padeda kitam rasti save ir pasireikšti.

Net jei žmogus atrodo pasyvus, reikia jį padrąsinti, suteikti daugiau laisvės, leisti pačiam mąstyti. Komandoje stengiamės kuo daugiau bendrauti. Galiausiai supratome, kas kurią sritį geriau išmano, todėl puikiai vienas kitą papildydavome.

Projektas turėjo baigtis pavasarį, bet dėl karantino dalis veiklų persikėlė į rudenį. Ar tai apsunkino grupės darbą?

Karantinas darbų neapsunkino. Sakyčiau, sunkiausia buvo išsirinkti temą ir sugalvoti, ką mes galime sukurti. Per karantiną aktyviai dirbome nuotoliniu būdu. Mano komandos draugai – puikūs. Gerai sutariame, esame pasiskirstę darbus, todėl visi žinojome, ką daryti. Manau, tikrai gerai padirbėjome, todėl labai laukiu, kada galėsime parodyti, ką nuveikėme.