Pamiršau slaptažodį

Paprasti kaklo mankštos pratimai

2019-04-03

Daug sėdintiems žiūrintiems į ekranus vienoje pozicijoje verta pasimankštinti kaklą, tačiau tai reikėtų daryti ne bet kaip. Taisyklingai kaklo mankštai pratimų pasiūlė olimpinės rinktinės gydytojas Dalius Barkauskas.

Pasak gydytojo, kaklas yra visų pirma skirtas ne laikyti galvai, bet kad mes galėtume dairytis aplinkui.

„Šiais laikais dėl visų kompiuterių, mobiliųjų telefonų dažniausiai mūsų galva yra fiksuota vienoje padėtyje. Dėl to kaklas kenčia, - kalbėjo D. Barkauskas - Pats neteisingiausias būdas pradėti mankštinti kaklą - pradėti nuo sukamųjų judesių. Kadangi tai yra labai kompleksinis judesys, kuris reikalauja, kad kaklas būtų daugiau mažiau treniruotas ir sveikas.“

Specialisto teigimu, vertėtų pradėti nuo paprasčiausių kaklo judesių: lenkimo, tiesimo, šoninio lenkimo ir sukimo. Jei šiuos pratimus bandysite naudoti, jie turi būti amplitudiniai.

Judesius D. Barkauskas pademonstravo TV laidoje apie sportą ir sveiką gyvenseną „Lietuvos mokyklų žaidynės“.



Lenkiant nereikėtų lenkti iš karto viso kaklo ir jausti, kiek kūnas leidžia atlikti judesį. Šoninio lenkimo atveju svarbu, kad slenkiant, kad tuo pačiu nebūtų sukimo. Sukant svarbu, kad sukimas būtų aplinko kaklo ašį, kiek įmanoma komfortabilus.

Pasak gydytojo, kaklas yra taip sutvertas, kad kartais mums reikalingi kombinuoti judesiai: „Tam, kad mes galėtume išvystyti maksimalų kaklo potencialą ir išlaikyti jo paslankumą.“

Vienas iš būdų – kai palenkiame į priekį ir pasukame galvą. Lygiai taip pat galima atlikti judesius lenkimo pozicijoje.

D. Barkausko teigimu, paprasti pratimai, kurie neužima daug laiko, gali duoti didžiulę naudą, kad mūsų kaklas išliktų sveikas ir paslankus.

Daugiau specialistų patarimų - laidoje "Lietuvos mokyklų žaidynės" šeštadieniais 11 val. per TV6