Pamiršau slaptažodį

Nekvieskite daktaro: pasiruošimas bėgimui

2018-12-05

Bėgimas – vis labiau populiarėjantis laisvalaikio užsiėmimas. Tačiau pasak olimpinės rinktinės gydytojo Daliaus Barkausko, reikia žinoti keletą aspektų, kad lakstant nepadarytume sau žalos.

„Žmogaus kūnas turi eilę adaptacijų, kas daro jį vienu geriausių ištvermės bėgikų tarp visų gyvių žemėje, - sako D. Barkauskas - Iš kitos pusės, bėgimas turi tam tikrus reikalavimus, jis apkrauna mūsų kūną labai specifiškai. Todėl turime žinoti keletą niuansų, kad bėgiodami nepridarytume sau žalos.“

Gydytojas pažymi, jog ruošiantis bėgti būtina atlikti apšilimo ir kvėpavimo pratimus, užaktyvinant širdies kraujagyslių sistemą. Jis pataria bėgioti ne ant bėgimo takelių, o gamtoje, todėl reikia pasirinkti ir tinkamą aprangą – neprisirengti per daug, nes bėgant pakilus kūno temperatūrai galite pradėti gausiai prakaituoti, o nusirengus – ir peršalti.

Vienas iš painiausių dalykų bėgikui – avalynės pasirinkimas. Parduotuvėse galima rasti įvairiausių modelių, garsių prekinių ženklų produkcijos. Tačiau, pasak D. Barkausko, rinktis pagal modelį nereikėtų, o tam tikrų dalykų reikšmė pervertinta: „Pirmas dalykas - nesižavėkite oro pagalve. Geriau netgi kad jų nebūtų. Paėmus batelį pirmiausia turite įvertinti jo lengvumą. Taip pat, kalbant apie bato konstrukciją, paėmus batą už priekio ir už kulno, batas turi lengvai lenktis. Laikant kulną priekinė bato dalis turi lengvai suktis. Jei priekis kietokas – tai daugiau laisvalaikio bateliai."

Visi D. Barkausko patarimai apie avalynę ir kitus bėgimo niuansus – video reportaže: